недеља, 26. јануар 2020.

Tužbalica nad haljinama i knjigom






Tužbalica

Nad haljinama i knjigom, kad dogje sa strane, da je neko umaro**.

„Vran doleće, glas donese,
zli mi glasi!
„Od svijeta dalekoga,
moj svijete,
„Da si glavu izgubio,
moj delijo,
,,U Stambolu turačkome,
Stambuldžijo,
„Svoju kuću zatvorio,
žali bože!
„Kom’ ostavi dom i kuću?
kući tužnoj!
„Te si bio na tečenje
stečeniče.
„Prevari te carsko blago,
carev grade.
„Ruke savi, oči sklopi
ti za vazda.
„Kape jevo,¹ glave nije,
ne bilo me!
„No si posla' crnu knjigu
mjesto sebe.
„Nego knjiga ne govori,
zli mi govor!
„Knjiga kaže bole tvoje,
muke moje.

¹ jevo mj. evo.





Luka Jovović



Crnogorski prilozi¹ 


Iz Gluhog Dola u crmničkoj nahiji


¹ Jezik se u ovim prilozima ponješto kosi s gramatikom našega književnog jezika; no ja hotimice nijesam dirao u osobine crnogorskoga govora. Ovako će ovi prinosi biti zanimljivi i sa dialektologijskoga gledišta. To vrijedi osobito za crticu: „Preudala se", koju je g. L. Jovović napisao prema mojoj želji ćirilicom, od prilike onako, kako se priča i govori u Crmničkoj nahiji.*

I. M.



*Na dostupnum primjerku “Crnogorskih priloga” nije moguće utvrditi izdavača i godinu ali je utisnut vodeni žig Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. (primjedba pobori.com)



** Odnosi se na smrtni slučaj kad je pokojnik umro i sahranjen van svoje zemlje i kad se na odar samo postavi njegovo odijelo i sve se ispoštuje kao da je mrtvac na odru. Plače se i nariče nad njegovom odjećom.  (primjedba pobori.com)











Нема коментара:

Постави коментар