среда, 18. март 2020.

A. Томић-Арменко - Паштровски Суд у XVIII вијеку

Паштровски Суд у XVIII вијеку

Ва има Христа Амин на 28 априла 1795 у Паштровиће на ријеку Режевићах на обично мјесто от правде.

Сједећи ми четири суђе и војводе и властели банак испуњеши, суђе по имену Нико Ђуров, Нико Иванов, Стијепо Ћуда, Нико Павловић, изљеже пред нама и судом нашим Лукша Андрије Илина Н. који се пожали на живи глас и рече:
“Господо суђe и остала господо от банка, ево от неколико бременa yљeглa је мутња између мене и моје чељади и за та узрок отмакнуо сам се от њих, него ве питам: јесам ли законити син Андрије Илина?  Молим ве, господо суђе и поштена банкадо, домислите се како најбоље можете познат да буде начин мене и мојој ђеци”.

Јесмо ми суђе с нашием банком чули покорне истанце и његов разлог, призивајући име Боже из којега излази прави суд: у прву судисмо и одлучисмо двема кћерима Лукшe Aндрина да им се извади из комуна свега от добарах за њих пpћијy цекинах осамдесет и да буду сигуране добрима до њих удадбе. У другу судисмо остала добра да речени Лукша има раздијелит сином Милом све по на поли, а јест по правици да се позна старешинством Лукша како отац на сина; ма јесмо разабрали да је прода неколико добарах от потребе његове и зато их изједначисмо и тако судом познасмо разабранијема за уклонит сваку скандалу што би могло следит унапријед и по сетенци учинисмо и булом госпоцком буласмо по Закону нашему и за карати адет који је.

Ја Лука Кажанегра бих сједок и подпишујем на име Јанка Никчева Калађурђевића војводе зборскога бих мољен за не умијући писат.

М.П.
Стијепо Ћуда з договором колегах и банка.

На полеђини пресуде стоји:

Ја Станко Љубиша куфермах горње писмо властелин.

Ја Митар властелин од банка.




А. Томић


“Глас Боке” бр. 339 







Нема коментара:

Постави коментар